Crisismanagement
- We plannen een afspraak.
- We maken kennis met u als (MKB)-ondernemer en met uw bedrijf.
- We bespreken samen de problemen.
- We maken een aanbod voor onze begeleiding. Hierin verwoorden we de bedrijfsproblemen en onze aanpak. Hierin staan uiteraard onze voorwaarden en het kostenplaatje.
- U geeft akkoord voor onze begeleiding.
- Tijdens het vervolggesprek maken we een actielijst en spreken af welke administratieve en financiële zaken door GENERON worden geëvalueerd en/of overgenomen. Deze actielijst is een rode draad in het saneringsproces, het geeft een overzicht van afgewerkte en nog te behandelen actiepunten.
- We plannen afspraken in met uw bank, de Belastingdienst en uw leveranciers.
- We plannen voortgangsafspraken in.
- Inventarisatie liquiditeitspositie.
- Beheer crediteuren- en debiteurenportefeuille.
- Afsluiten betalingsregelingen en aansturen op de afkoop van schulden (o.b.v. de “Leidraad Invordering”).
Faillissement met doorstart
Bij een faillissement met doorstart richten we een nieuwe B.V. op zodat u als ondernemer direct aan het werk kunt in de nieuwe rechtspersoon. GENERON wikkelt de zaken rondom de oude onderneming voor u af. Deze doorstart wordt vaak met een pre-pack regeling uitgevoerd (een korte procedure zonder publicatie van het faillissement).
Kostensanering
Het kan zijn dat een kostensanering aan de orde is voor uw bedrijf. GENERON kijkt dan kritisch naar de kosten. Bestaande overeenkomsten worden onderzocht en waar mogelijk onderhandelen we over betere tarieven. Wij evalueren uw bedrijfsprocessen en marktstrategie en waar nodig reiken we u (in onze ogen noodzakelijke) veranderingen aan. U staat er niet alleen voor. Door de persoonlijke contacten en onze betrokkenheid bieden wij niet alleen praktische oplossingen, maar ook zicht op een nieuwe start waar u met vol vertrouwen voor kunt gaan.
Contactgegevens
-
Maastrichterlaan 163
6291 EP Vaals - info@generon.nl